על גמלים ואנשים | שמרלה

על גמלים ואנשים | שמרלה
19:30
שלישי
1.3.22-31.3.22
בשעה
19:30

קצת על האירוע

'על גמלים ואנשים': בתערוכה ייחודית ופורצת דרך שתתקיים במהלך חודש מרץ בבאר שבע, מציג אוריאל גור דוד צילומים נדירים שחושפים את האופי הייחודי והמסורות שהשתמרו בחיי השבטים הבדואים בנגב. צילומים שמעוררים דיון על שכנות והחיים המשותפים באזור

על רקע המצב המתוח בנגב בוחר גור דוד, איש תקשורת תושב הנגב לקיים תערוכה נוספת ולכוון את אלומת הזרקור על הגמל, ספינת המדבר שאפשרה את תרבות הנדודים של הבדואים במדבר וסיטואציות ומסורות חברתיות ייחודיות ועתיקות יומין מתוך רצון לפרוץ גבולות תרבותיים ולהגביר את ההיכרות וההבנה ההדדית בין דרי הנגב. בתערוכה הקודמת, 'מקורות', שהתקיימה בערד עסק אוריאל בטביעת הרגל התרבותית הבדואית בנגב ומתוך הבנה כי למדבר אופי משלו המעצב את האנשים והחברה. בתערוכה הנוכחית אתם מוזמנות ומוזמנים לפוסע צעד נוסף לתוך הקהילתיות השבטית דרך עדשת המצלמה.

אוריאל גור דוד: "כתגובה לסיקור התקשורתי של אירועי שומר חומות והנטיעות בטו"ו בשבט, באה התערוכה להזכיר שלמרות ששורשיה של החברה הבדואית נעוצים אלפי שנים במדבר- גם היא משתנה ולדעתי ההיכרות היא שלב ראשוני כדי להגביר את ההבנה ולקרב על הפערים בין האוכלוסיות. בנוסף, התערוכה נותנת מקום של כבוד למסורת הרכיבה שהתחילה על הגמל והסוס, וגילגולה המודרני על גבי אופנועים ורכבי שטח"

גלריית שמרלה, רחוב ההסתדרות 39 באר שבע. כל יום במהלך חודש מרץ מ19:00 עד חצות, הכניסה בחינם.

תפריט נגישות